VBATools

Generator odbioru wysyłek RMA dla UPS i DHL

by on Mar.12, 2010, under Starocia

Ogranicz wydatki świadczenia serwisu dla klienta końcowego.

[singlepic id=17 w=300 h=125 float=right]Firmy, które świadczą support dla klientów końcowych zajmują się naprawą lub wymianą sprzętu na nowy. Transport do klientów świadczy firma zewnętrzna (np UPS czy DHL, dla których opracowano ww zgłaszanie przesyłek). Firmy spedycyjne w tym przypadku potrzebują listy zgłoszeń, a usługodawcy zależy aby obciążenie za zgłoszenie było jak najmniejsze (agregowanie zgłoszeń RMA).

Dla partnerów handlowych można wykonać w systemie Webowym zgłoszenia serwisowe RMA, polegający na wyborze produktów, podania nr seryjnego, ilości paczek, wagi i adresu odbioru przesyłki dla Spedytora. Każda rejestracja usterki to nowy rekord w bazie, który powoduje zgłoszenie serwisowe. Im więcej zgłoszeń tym przyjazd do klienta czyni bardziej opłacalnym (koszt przełożony jest na producenta wg umowy serwisowej).

Celem raportu jest automatyczne pobranie danych lub ręczne podpięcie pliku XML uzyskanego z portalu RMA, w którym znajdują się zgłoszenia serwisowe i przerobienie go w stopniu agregującym produkty do jednego zgłaszającego na format przewoźnika. W przypadku UPSa należy tez podporządkować konkretne regiony (zakresy kodowe sieci) odpowiedzialne za pobranie wg wew klasyfikacji.

[nggallery id=5]


Leave a Reply